Nav - en hjelpeinstans?

Av
DEL

Etter selv å ha drevet som selvstendig næringsdrivende i et slitsomt håndverksyrke, med en kronisk sykdom, er kroppen sliten og jeg er nok 50 prosent arbeidsdyktig. Ble sykmeldt 50 prosent, men fikk ikke arbeidsavklaringspenger og har nå fått avslag på søknad om 50 prosent ufør.

NAV:

Opptrer arrogant.

Yter dårlig rådgivning.

Har som mål å psyke ned klientene.

Sender ut brev som er tvetydige og vanskelige å tolke.

Formålet er å få klientene til å gi opp.

Brevene blir formulert slik at det er fort gjort å ta feil grep, og det kan få store følger.

Vrir og vrenger på ting du har sagt.

Ser ikke enkeltmennesker og legger ikke tilrette for gode løsninger.

Alle disse yrkesgruppene, selvstendige, næringsdrivende og ansatte, er berørt. De fleste av oss har arbeidet i 30-40 år: en hjelpepleier, rørlegger, frisør, elektriker, sfo-ansatt, lastebilsjåfør, butikkmedarbeider, selger, bilbransjen.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags