Gå til sidens hovedinnhold

Må vente flere timer i telefonkø

Artikkelen er over 4 år gammel

SAS-personell kalles tilbake fra ferie.

(Siste)

(Nettavisen)  Nettavisen har mottatt tips fra SAS-kunder som ikke kommer gjennom på telefonen når de ringer kundeservice, selv om de venter flere timer i kø.

I ett av tilfellene måtte en kunde vente i tre timer da han ringte for å avbestille en billett.

Dette var andre gang han ringte SAS' kundeservice. Første gangen han ringte ga han opp etter én time. Han var nødt å ta telefonisk kontakt fordi det ikke er mulig å avbestille billetter på nettsidene til flyselskapet.

– Generelt er det stor pågang hos oss, og det er bare å beklage det han og andre SAS-kunder har opplevd. Vi tar umiddelbart grep for å få ned ventetiden og har satt i verk flere tiltak, sier kommunikasjonsrådgiver i SAS Tonje Sund til Nettavisen.

– Hvilke tiltak dreier det seg om?

– Helt konkret omdisponerer vi personell og tilbakekaller folk fra ferie. Vi har også en leverandør som er i gang med å lære opp ekstra personell. Vi er i en tid med ekstremt stor pågang, og vi ønsker selvsagt at kundene våre skal komme i kontakt med oss. Ventetider som den nevnte kunden beskriver er rett og slett ikke bra nok. Vi kan ikke gjøre annet enn å beklage, uttaler Tonje Sund. (ANB)

Kommentarer til denne saken